19 Ağustos 2017 Cumartesi

Neden Düzelmiyor!


Herkese Merhaba!!

Bugün sizinle cildimdeki sorunlarla nasıl mücadele edemediğimden bahsetmek istiyorum.
Mücadele edemediğim diyorum çünkü ilaç tedavisinde de düzelen bir şeyler olmadı.
Şimdi en başa gidiyoruz yani ortaokul zamanlarıma..

Neredeyse kendimi bildim bileli cildimde hep sivilce ve siyah nokta sorunu yaşadım.
İlk ortaokul zamanımda ilaç tedavisi çok erken olduğu için ve ergenlik dönemimde olduğum için geçer diye düşündük.
Lakin tam tersi git gide artan bir hal aldı ve önüne geçemedim.
Normalde yağlı ciltli diye nitelendirilir fakat benimki aşırı yağlıya giriyor sanırım.
Birçok cilt temizleyici vs vs. kullandım ama asla yanıt vermedi.
Bu şikayetlerle doktora gittiğimde yaşım tutmadığı için de kremler vererek hafifletmeye çalıştı fakat kreminde çok işe yaradığını söyleyemem çünkü kremi bırakınca her şey eskiye dönüyordu.


Ergenlik dönemini atlamaya başlayınca cildim biraz kendine geldi ve doktora gitmedim.

Lise 2-3.sınıftayken artık yine her şey başa dönüyordu.Doktora gitmeyi reddettim çünkü hiç bir şekilde iyileşmiyordu ve artık sinirimi bozmaya başlamıştı.
 3.sınıfın sonunda artık yine şansımı denemek için gittim ve kan tahlili oldum.
Kan tahlili yaptı çünkü kan değerlerim uygun olursa ilaca başlamaya karar verdi.
Bu durumlarda düzenli gittiğiniz bir doktor olmalı hele ilaca başlıyorsanız daha da özen göstermelisiniz.
Kan sonuçlarım ilaç kullanmak için uygun çıktı ve artık ilaca başlayacaktım.
Kullandığım ilk ilaç Zoretanin oldu. İlk ilaç diyorum çünkü daha sonra roaccutane ilacını kullandım. Zoretanin daha hafif ve muadili olduğu için doktorum onu uygun gördü.

Doktorum her ay düzenli olarak kan tahlillerimi kontrol etmesi gerektiğini ve kan değerlerim de herhangi bir bozukluk çıkarsa ilaca ara vereceğini söyledi.
İlacın yan etkilerini anlattı ve ben Zoretanine başladım.
Tam 1 seneye yakın kullandım birkaç ay ara vermek zorunda kaldığım da oldu tabii
Bu 1 seneye yakın sürede artık her şey güzeldi ve doktorum ilacı bırakabilirsin iyileştin dedi.

Buraya kadar güzel çok mutluyum artık eskisi gibi sivilce,siyah nokta problemi yaşamıyorum ve cildim eskisi kadar yağlı da değil.

Fakat bir süre sonra yine sivilceler kendini gösterdiii
Bir süre bekledim belki geçer diye doktorumun verdiği krem ve jelleri kullanıyordum zaten ama dayanamadım ve yine doktoruma gittim. 
Yine krem verdi ve çok düzenli kullanmamı söyledi.Düzenli olarak kullandım ama yok işe yaramadı.
Artık bunlarla yaşamak zorunda kaldığımı falan düşünüyordum kabullenmiştim de artık.

Bu sene roaccutane tedavisine başlama kararı aldık ve bunu yazın değil kışın başlamak istediğimi söyledim çünkü yan etkileri biraz ağır hele yazın çekilmez bir hal alıyor.

Artık bu sefer tamamen kurtulmak ümidiyle başlamak istiyorum.

İlaca başladıktan sonra ay ay yan etkilerinden ve yaptığı değişikliklerden bahsedeceğim:)


Sizin de böyle problemleriniz varsa doktor değiştirmeden en önemlisi de bu nokta sadece kendi doktorunuzla bu dönemi atlatmak.
Sizce bunlardan kurtulabilecek miyim?
Umarım..

Eveet benden bu kadar bunları dedikten sonra yüzümü bütün krem ve jellere sokma isteği geldi gidip tekrardan bir bakım yapayım :)

Sizin bu tarz sorunlarınız oldu mu? Olduysa nasıl önüne geçtiniz benimle paylaşırsanız sevinirim:)

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere..

Sağlıkla Kalın....


2 yorum: